Byblos's books

Just another WordPress.com site

Pilates – A mozgásban lévő test

Pilates – A mozgásban lévő test

… és tényleg!

Alycea Ungaro: Pilate-módszer; A mozgásban lévő test

“A fizikai képességek mindig növelhetők, de a képességeink teljes kiaknázása azon múlik, hogy mennyire tudjuk saját magunkat nevelni.”

 

A klasszikus Pilates-t oktatók szerint 5-10 alkalom után érzel rá a mozgás ízére, s kb 30 után érzed, hogy hogyan is kell jól csinálni.

Amikor először mentem órára, nagyon fáradt voltam, s igazi pihentető, felüdítő órának éreztem az egészet. 5-10 alkalom után éreztem, hogy “van testem” és olyan helyeken is vannak izmaim, ahol korábban nem is gondoltam. Kb. a 15-20. alkalom táján éreztem, hogyan is kell(ene) csinálnom a gyakorlatokat, mit, mely gyakorlatokat nem végeztem jól eddig. Kb. 30 táján tudtam igazán jól végezni a gyakorlatokat, persze van azért még néhány haladóbb, amit tökéletesíteni kell.

… és ez azt a felismerést is meghozta, hogy ez egyáltalán nem egy könnyű, öregasszonyos valamiről van szó, hanem – ha koncentrálsz rendesen – akkor egy Pilates óra simán felér egy steppes zsírégető, alakformáló, akármilyen hasonló egyéb órával.

… csak épp’ egész más mozgáskultúra, más tartás, más központozás. A mélyizmokkal dolgozik. … és az emberi testtel. Összhangra tanítja azt, s koncentrációra téged.

Egyszóval beleszerettem ebbe a ma már sportba, a Pilates-be, a klasszikus Pilates-be, pedig ez a mozgásforma anno gyógyászati célból indult el útjára.

Persze ma is kiváló mozgászszervi, tartásbeli és egyéb problémák orvoslására, fájdalmak csökkentésére, de ma már önálló sportként egészségesek is “űzik”.

Nekem nagyon bejött.

Éppen ezért örültem tanárom ajánlásának, amikor könyvek iránt érdeklődtem. Ő ezt a könyvet ajánlotta, s áttanulmányozva, maximálisan osztom abbéli véleményét, hogy tökéletes.

Rendkívül alapos és igényes mű. Aki érdeklődik a Pilates iránt, annak hasznos kézikönyvvé válhat a könyv.

A kezdő, középhaladó és haladó szinten csoportosított, részletesen leírt feladatokat minden egyes mozulatot felölelő fotósorozat segíti a helyes gyakorlatvégzés érdekében. Emellett szintén fotók prezentálják azokat a mozdulatokat, amelyek kerülendők.

Bár rendkívül alapos a könyv, s a mozdulatsorok akár egyéni elsajátítására is alkalmas, javasolt lehet, hogy előzetesen vagy párhuzamosan egy/néhány „klasszikus Pilates órát” (sokféle van, olyan is, aminek túl sok köze nincs a klasszikushoz) is látogasson az érdeklődő.

Alycea Ungaro könyvében a fotók mellett különösen tetszett, hogy nem csak nőkkel mutatták be a feladatokat, hanem férfiakkal is prezentáltak gyakorlatokat.

Igen, az tévhit, hogy ez női mozgásforma. Nem, ez unisex. … és kortalan. Bár a korábbi teremben is volt 1-1 fiatalember, aki hébe-hóba betévedt az órára, a mostani teremben rendszeresen találkozhatunk 3-4 vendéggel az erősebb nem képviselői közül. … és a korbeli eloszlás is igen változó, hiszen kb 20-55 év közötti skálán mozog a vendégek kora.

Persze sok múlik a tanáron. Érdemes jó tanár óráit látogatni és fontos, hogy javítsa a vendégek mozgását.

Szóval, ha már “hívő” vagy, vagy kedvet kapsz valamikor, ez a könyv lerövidítheti azt az időszakot, amíg ráérzel, megtanulod a gyakorlatok végzésének helyes voltát.

 

Kiadó: Magyar Könyvklub
Kiadás éve: 2003
Fordító: Darabos Eszter, Tótisz András
Eredeti cím: Pilates – Body in Motion

További ajánlott bejegyzés: Egy könyv, NŐKNEK – Fitneszanatómia

Reklámok

2010/11/20 - Posted by | Magyar Könyvklub | , , ,

Még nincs hozzászólás.

Vélemény, hozzászólás?

